Enjoying the good life! - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Hanna Kroon - WaarBenJij.nu Enjoying the good life! - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Hanna Kroon - WaarBenJij.nu

Enjoying the good life!

Door: Hanna

Blijf op de hoogte en volg Hanna

07 Januari 2015 | Colombia, Medellín

Dag 2, Medellin
Na mezelf, ook nu, gedwongen te hebben niet voor 7.00 mijn bed uit te komen (dit ivm een mogelijke jetlag), kon mijn eerste echte dag in Colombia dan eindelijk beginnen. Al snel kwam ik een andere Nederlander tegen waar het meteen mee klikte en binnen een paar minuten hadden we besloten om die dag samen naar park Arvi te gaan, bovenop de berg. En park Arvi was prachtig met een geweldig klein marktjr bovenop de top, maar de cablecar rit omhoog naar het park was misschien nog wel mooier, wat een uitzicht! 'S avonds zijn we nog uit eten geweest met 2 andere mensen die zij kende van een plek in Colombia waar ze hiervoor was en daarmee zijn we ook nog naar de lichtshow geweest die er elk jaar is tijdens de kerstdagen. Kortom, een geweldige eerste dag!
Dag 3, Medellin
Na zo'n eerste dag gehad te hebben, dacht ik, het kan eigenlijk niet beter, maar ik had het helemaal fout. 'S ochtends zijn we meegegaan met een "free walking tour" door de stad, en naast allemaal geweldige plekjes te hebben gezien heb ik ook nog eens een hoop geleerd over colombia en zijn cultuur. Zoals dat ik colombia de hoeren en porno verkoop, letterlijk, naast de kerk is, want: who sins and prays, is ok. Met het idee dat als je je zonde maar snel genoeg opbiecht het allemaal goed is. Na de tour hebben we zelf nog een beetje door de stad gelopen en genoten van wat typische colombiaanse dingen, zoals het traditionele gerecht van de regio.
Eenmaal terug in de hostel leerde we 2 Canadezen en 1 Amerikaan kennen die een goede tent wisten om te eten, en dit was niet overdreven. Met zijn 5en zijn we er heen gegaan, en dit tentje was echt een klein stukje hemel. Het was zo'n hippe tent dat het ook nergens aangekondigd stond, maar alleen van mond tot mond reclame gebruik maakte. En het eten was echt geweldig!!! En zo kroop ik om 1.30, na een zeer gezellig avond, mijn bedje weer in.
Dag 4 Medellin/Guatape
Na al 3 dagen in de hitte van de stad te hebben gezete was het hoog tijd voor wat verfrissing, en zo gingrn we dan ook, samen met de amerikaan van de avond daarvoor naar Guatape. Guatape heeft een geweldig mooi landschap met een zeer hoge rots die je kan beklimmen. De rots beklimmen was (voor mij) echt een ramp, als je nog geen hoogtevrees had, dan kreeg je die wel van de schuine trappen met alle mensen die overal en nergens stoppen waardoor jij je er langs moet wringen. Maar eenmaal aangekomen (725 treden later) had je dan ook echt het beste uitzicht ter wereld en was het de klim meer dan waard.
Na het beklimmen hadden we nog wat tijd over dus besloten we om nog even het water in te gaan. Onderweg naar een mooi plekje om het water in te gaan kwamen we een jetski verhuur tegen, en voor omgerekend €42,- kon je een half uur met 2en op de jetski. De kans konden we natuurlijk niet laten lopen en zo heb ook nog lekker over het water gescheurd met de jetski.na de jetski heb ik nog geprobeerd om een van de lokake kindjes te leren zwemmen (jaja, toen ik klaar was kon die de schoolslag) en hebben we nog een beetje gezwommen. Maar ja, de brug vlak bij de jetski verhuur zag er toch ook wel erg aantrekkelijk uit om vanaf te springen (6-8 m hoog), dus ja, waarom ook niet, dus ben ik er als eerste ook nog maar vanaf gesprongen, alleen bezorgde ik daarbij de verhuurder van de jetski een kleine hartaanval want die had niet door dat, toen ik vroeg of je daar vanaf kon springen, ik dat dan ook echt ging doen. Weer een geweldige dag, alkeen nu nog terug naar Medellin om daar dan om 21.30 de nachtbus naar Cartagena te pakken. Hier ging het dan alleen weer niet helemaal volgens plan. Er was natuurlijk een ongeluk gebeurd waardoor we eindeloos in de file stonden en ik niet meer 2,5 uur de tijd had om even mijn tas op te halen in de hostel, te eten en de bus te pakken, maar nog maar 45 min daarvoor had. Uiteindelijk heb ik het allemaal gered, wel met een paar extra grijze haren erbij, en zit ik nu, na 13 uur in de bus, in het prachtige Cartagena. Nu kijken wat Cartagena mij gaat brengen!