Beautiful Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Hanna Kroon - WaarBenJij.nu Beautiful Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Hanna Kroon - WaarBenJij.nu

Beautiful Cartagena

Door: Hanna

Blijf op de hoogte en volg Hanna

07 Januari 2015 | Colombia, Cartagena

Dag 5
Na een lange, vermoeidende busreis ben ik dan eindelijk aangekomen in Cartagena, en wat is het een mooie stad! Maar helaas ook wel erg warm vergeleken met Medellin. In Medellin was het elke dag 25-28 graden, hier is het 30-35 graden, toch wel even wennen als je nog niet een week geleden in de sneeuw zat. Eenmaal in het hostel aangekomen was het alweer 12:00 en ging ik kapot van de trek, na lekker gelunched te hebben met wat nieuwe vrienden was de dag alweer bijna om en was er niet echt meer tijd om Cartagena te gaan verkennen, maar nog wel om met de Chiva Party Bus mee te gaan door Cartagena heen. Wat een grap/feest is dat! Met zijn allen in een open bus met life muziek en gratis (bij je kaartje inbegrepen) drank! Een groot feest dus, zeker voor de lokals die hard konden lachen om een stel gringo's die stonden te dansen in een rijdende bus.
Dag 6
Na het vrij laat (of vroeg, maar net hoe je het bekijkt) te hebben gemaakt de nacht ervoor wilde ik alleen maar ontspannen, en waar kan je dat nou beter doen dan in de Mud Vulcano! Dus hop, daar ging ik, in de bus naar de Mud Vulcano voor een zeer bijzare 'ontspannen' middag. Eenmaal aangekomen bij de mud vulcano moesten we allemaal onze spullen achterlaten in een kluisje en mochten we alleen in onze zwemkleding (geen slippers!) naar boven. Eenmaal boven moesten we één voor één een wankel trappetjes naar benenden af klimmen om de modder in te gaan. Zodra je de modder in gaat verwacht je te zinken, op een bodem terecht te komen of iets van een soortgelijke substantie als water te hebben, maar het is geen van de 3. Eenmaal in de modder blijf je een soort van drijven en heb je geen controle over je bewegingen, als iemand je een duw geeft, dan ga je die kant op en de enige manier om je te stoppen is door tegen de muur aan te komen, heel bizar maar ook erg komisch.
Om alle modder weer van je af te krijgen is de bedoeling dat je je afspoelt in het meertje vlakbij, waar wat lokale vrouwen al op je staan te wachten om je te helpen. Hier probeerde ik omheen te lopen omdat het er niet echt comfortabel uitzag, maar voor ik het wist werd ik aan de hand omlaag getrokken het water in totdat ik tot mijn schouders in het water zat en begon ze water over me heen te gooien en mijn bikini uit te trekken om deze te wassen. Gelukkig was ik niet het enige slachtoffer. Terwijl ik om me heen keek zag ik nog een hoop gringo's ongemakkelijk in het water zitten.
Eenmaal terug van de Mud Vulcano heb ik alleen nog even gezellig wat gegeten met weer wat nieuwe vrienden (2 austrilische meiden en ier) en hebben we nog een beetje door de stad gelopen 's avonds, om toch redelijk op tijd naar bed te gaan.
Dag 7
Hoog tijd om de stad eens even te verkennen! Na de dag ervoor al even door het oude centrum van Cartagena te hebben gelopen (echt prachtig!) besloot ik om naar St. Philipe Fortress te gaan, en zowaar, als student betaal je minder dan de helft van de prijs, nice! Dus tja, ik had wat geld over, dus dacht, ik doe ook maar de audiotour. En wat een geweldige audiotour! Stel je voor, je loopt over een oud fort en je hoort: "In 1811 when the British attacked the castle... en dan de openingstoon van games of thrones. In één woord, geweldig!
's avonds nog even lekker wat gegeten met dezelfde vrienden als de dag ervoor en lekker naar de zonsondergang over het water, vanaf de muur rondom Cartagena, gekeken.
Terwijl we terugliepen naar het hostel kwamen we opeens een leuke verassing tegen. Bij een klein parkje/binnenhofje blijken de lokale dansgroepen elke avond te oefenen. En zo hadden we ook nog eens een gratis, geweldig, dansoptreden. Weer een top dag!
Dag 8
De dag begon erg rustig en ik had afgesproken met een (nederlandse) vriendin die ik in Medellin had leren kennen die 's middags een tussenstop van 5 uur had voordat ze weer verder vloog naar New York. Samen hebben we gezellig Cartagena verder verkent en gelunched voordat zij weer weg moest. 's Avonds weer gezellig gegeten met de ausi's en de ier alvorens ik op tijd mijn bedje ingedonken ben omdat om 4.30 alweer de wekker ging om vervolgens om 5:00 de bus naar Tayrona National Park te pakken.
(Nou ja, Colombiaanse 5:00, dus dat werd natuurlijk 5:30, had ik best nog wat langer kunnen slapen....)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Cartagena

Viva Colombia!

Mijn oudste coschap in Apartadó en backpacken door Colombia

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2015

Apartadó

03 Maart 2015

Las Amazonas!

20 Februari 2015

mini vakantie!

27 Januari 2015

Even opstarten

11 Januari 2015

A small piece of heaven
Hanna

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 2393

Voorgaande reizen:

26 Maart 2015 - 06 April 2015

Ecuador

03 Januari 2015 - 26 Maart 2015

Viva Colombia!

Landen bezocht: