mini vakantie! - Reisverslag uit Barranquilla, Colombia van Hanna Kroon - WaarBenJij.nu mini vakantie! - Reisverslag uit Barranquilla, Colombia van Hanna Kroon - WaarBenJij.nu

mini vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Hanna

20 Februari 2015 | Colombia, Barranquilla

Mijn laatste reisverslag is alweer bijna 4 weken geleden, dus hoog tijd voor weer een update. In het ziekenhuis is niet zoveel veranderd behalve dan dat de Spaanse verpleegkundge waarmee ik een weekend naar Salento ben geweest, inmiddels weer in Spanje is, en er nu twee andere Spanjaarden zijn. Ik ben nog steeds hard Spaans aan het leren, zelf vind ik het aardig goed gaan, maar ja, sommige mensen zijn nooit tevreden en ik krijg dan ook regelmatig te horen dat ik toch echt Spaans moet leren. Dit terwijl mijn Spaans in 5 weken veel beter is dan haar Engels na jaren les. Maar goed, ik maak er maar het best van en ben dan ook met de Spanjaarden een dagje naar het strand geweest wat erg lekker was (zeker omdat ik 6 dagen per week van 7.00-17.00/18.00 werk) en heb nu een kleine vakantie, de dagen die ik vanuit het erasmus stage moet lopen haal ik toch met gemak. Dus afgelopen weekend ben ik naar Barranguilla gegaan voor carnaval en het was geweldig! Meteen op vrijdagavond kwam ik al een geweldige groep mensen tegen (4 Australiërs, 2 Engelsen en 1 Braziliaanse) en samen hebben we heel carnaval doorgebracht. We hebben een hoop gefee
st en echt prachtige parades gezien (maar daar kan je beter de foto's van bekijken die nog volgen dan dat je een beschrijving leest). Het was echt een aanslag op mijn budget, maar het was het meer dan waard! Echt een van de leukste dingen tot nu toe in Colombia.
Het originele plan was eigenlijk om direct naar Medellin te gaan, maar na 5 dagen feesten was ik echt toe aan een dagje detoxen en gewoon op strand liggen. Dus ben ik weer naar Cartagena gegaan om daar naar playa blanca te gaan, waar ik de vorige keer niet heen geweest ben. Cartagena lag toch op de route. En de naam zegt het al, het is echt een prachtig wit strand met een helder blauwe zee. En om nog even verder te ontspannen heb ik er ook nog een heerlijke fullbody massage gehad, alleen jammer genoeg ben ik tijdens de massage op het strand verschrikkelijk verbrand, maar goed, het zat er aan te komen. Met mijn blanke huidje was ik nog geen enkele keer verbrand. Nu ben ik weer terug in Medellin na een busrit van 14 uur, en zit ik zowaar met 2 vrienden van carnaval en 1 van playa blanca in hetzelfde hostel. En vandaag doe ik nog even rustig aan, misschien ga ik ng naar de botanische tuinen die gratis zijn, maar de prioriteit ligt bij uitzoeken wat ik volgende week ga doen (ik wil naar de Amazone) en of ik het kan betalen om morgen te gaan paragliden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Barranquilla

Viva Colombia!

Mijn oudste coschap in Apartadó en backpacken door Colombia

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2015

Apartadó

03 Maart 2015

Las Amazonas!

20 Februari 2015

mini vakantie!

27 Januari 2015

Even opstarten

11 Januari 2015

A small piece of heaven
Hanna

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 2371

Voorgaande reizen:

26 Maart 2015 - 06 April 2015

Ecuador

03 Januari 2015 - 26 Maart 2015

Viva Colombia!

Landen bezocht: